Webbplatsprestanda

Webbanvändare ställer allt högre krav vad gäller webbplatsprestanda. Webbplatsprestanda måste motsvara användarens förväntningar, om företaget ska kunna locka nya kunder, öka lojaliteten och ge en positiv bild av varumärket och företaget. Dessutom är webbplatsprestanda en betydande faktor när det gäller sökmotoroptimering: SEO, Google-rankning och för att generera kontinuerlig webbtrafik till webbplatsen.

 

Affärsresultat och webbplatsprestanda hänger ihop

En webbplats som fungerar bra ger dig möjlighet att generera mer intäkter eller affärer:

  • 40 % av besökarna lämnar en webbplats om det tar mer än 3 sekunder att läsa in sidorna
  • 25 % färre sökningar på Google när inläsningstiden för sidan ökar med 500 ms
  • 3 % högre konverteringsgrad för Walmart när de förbättrade inläsningstiden med 1 sekund

Därför är det av största vikt att övervaka webbapplikationen och mäta prestanda ur användarens synvinkel.

 

Mät upplevelsekvaliteten för att förbättra webbplatsprestanda

Användaren upplever webbprestanda på flera olika sätt:

  • den tid det tar att generera och läsa in en webbsida
  • den tid det tar att läsa in alla sidelement
  • hur smidigt webbläsaren hanterar sidelement.

Med ip-labels övervakningslösningar kan kunderna fastställa webbplatsens prestanda i realtid, oavsett vilken webbplatsteknik eller komplexitetsnivå det gäller. Huvudfördelen med våra lösningar för övervakning av webbplatsprestanda är möjligheten att fungera som en virtuell användare för att korrekt mäta användarnas uppfattning och upplevelser. Vi kombinerar den här visionen med våra verktyg för Real-User Monitoring – övervakning av faktisk användning – som mäter webbplatsprestanda för verkliga användare på webbplatsen, oavsett användningsmiljö.

 

Optimera webbplatsens prestanda med ip-label   Kontakta oss